
Formule 1 vraagt artiesten gratis op te treden
De organisatie van de Formule 1 in Zandvoort heeft artiesten gevraagd tegen slechts een onkostenvergoeding op te treden, zo is duidelijk geworden na een instagram-rant van Chef'Special-zanger Joshua Nolet.
Het verzoek om zo goed als gratis op te treden ligt extra gevoelig, omdat het Formule 1 weekend in Zandvoort symbool is geworden voor alles wat er wel kan terwijl festivals voor meer dan 750 bezoekers nog steeds verboden zijn. Toen vorige week het nieuws naar buiten kwam dat er bijvoorbeeld ook een meerdaagse camping bij het circuit wordt aangeboden, laaiden verontwaardigde reacties uit de muziek-en festivalwereld weer op, deels met de grote Unmute Us-protestmarsen als gevolg.
ZEG HET DAN!
Joshua sprak met KINK-dj Michiel Veenstra over de kwestie. "Alles kwam even samen. Vooral in combinatie met de oorverdovende stilte vanuit Den Haag na onze protestmars. Het boeit ze gewoon niet. Maar zeg dat dan. Zeg dan gewoon eerlijk als je kunst niet belangrijk vindt".
Je kunt het gesprek hieronder beluisteren.
REACTIE DUTCH GRAND PRIX
De Dutch Grand Prix bevestigt dat een dergelijk verzoek is gedaan aan Chef'Special. Zij spreken van een barterdeal, waarbij de artiesten tickets krijgen in plaats van een honorarium. De organisatie benadrukt dat artiesten dan wel de onkosten vergoed krijgen. "We begrijpen dat als je geen race-fan bent, het voorstel je in het verkeerde keelgat schiet", zegt een woordvoerder van de organisatie.
Datum
26 augustus 2021
SHARE
Gerelateerd nieuws

Queen's Pleasure stopt ermee
Muzieknieuws22 juni 17:07

KINK presents: Editors - 18 februari 2027 in Ziggo Dome
KINK presents, Muzieknieuws22 juni 10:00

Muse over nieuw album The Wow! Signal: “Het is veel persoonlijker dan eerdere platen”
Interviews, Muzieknieuws22 juni 05:00

Faith No More hint na 11 jaar naar comeback
Muzieknieuws16 juni 17:06

De opbouw naar het eerste albums, je helden coveren en crowdsurftrauma's op Vestrock 2026!
Interviews, Muzieknieuws4 juni 20:21

