Stuur ons een berichtje

Evenementenbranche slaat groot alarm met actie 'The Show Must Go On'

De evenementenbranche slaat groot alarm. Om 12:00 uur hoorde je 'The Show Must Go On' in de uitvoering van het Metropole Orkest ft Marcel Veenendaal en ZO! Gospel Choir. Met het nummer willen ze één boodschap duidelijk maken: 'We willen dat de politiek zich realiseert dat evenementen in het voorjaar en de zomer van 2021 niet door zullen gaan als er op korte termijn geen toezeggingen worden gedaan en er geen stappen worden gezet. The show must go on.'

LUCHTALARM

Tegelijkertijd met het maandelijkse luchtalarm, hoorde je 'The Show Must Go On' op KINK. Dit om aandacht te vragen voor de evenementenbranche. De videoclip van het nummer, in de uitvoering van het Metropole Orkest ft. Marcel Veenendaal en ZO! Gospel Choir, wordt vandaag ook geprojecteerd op o.a. de Ziggo Dome, Ahoy en andere poppodia. De evenementenbranche wil aandacht voor de netelige situatie van de branche maar ook aandacht te vestigen op de pilot events van Fieldlab.

Riemer Rijpkema, woordvoerder namens het Eventplatform vult aan: ‘De huidige steunmaatregelen van de overheid zijn heel belangrijk voor onze branche. Maar de testevenementen zijn nodig om te voorkomen dat er sprake is van een (indirecte) sluiting van anderhalf tot zelfs twee jaar voor onze branche. Tel daarbij de afbouw van steunmaatregelen, de beperkingen op TOZO en TVL en een Garantiefonds dat nog in ontwikkeling is, en dan begrijp je dat het al lang 5 over 12 is geweest, het water ver over de lippen staat en de branche, opnieuw, alarm slaat.’

De Alliantie van Evenementenbouwers en het EventPlatform zijn de initiatiefnemers van de actie. De organisaties vertegenwoordigen de publieks- en zakelijke evenementenbranche. De branche is goed voor ruim 100.000 werkplekken en een directe jaaromzet van 7,4 miljard. De branche is in maart vrijwel volledig tot stilstand gekomen en ziet testevenementen, evenals sneltesten en vaccinaties, als belangrijke stappen voor de herstart van de sector en de mogelijkheden om binnen enkele maanden naar een volledige bezetting terug te gaan.

De uitvoering van de testevenementen is in handen van Fieldlab Evenementen. Een initiatief van de Alliantie, het EventPlatform en de overheid. Onder de noemer 'Back To Live' wil Fieldlab Evenementen de testevenementen organiseren. Dat gebeurt in samenwerking met de wetenschap en met steun van de vier ministeries Economische Zaken en Klimaat, Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen, Justitie & Veiligheid en Volksgezondheid, Welzijn & Sport. De resultaten van de testevenementen worden gebruikt om te komen tot een versnelde, veilige, verruiming van maatregelen en aantallen bezoekers.

DOWN THE RABBIT HOLE 2021

KINK-dj Tessa Mol belde vanmiddag met Down The Rabbit Hole directeur Ide Koffeman. Hij vertelde over The Show Must Go On, maar ook over de plannen voor Down The Rabbit Hole 2021. 

Datum

7 december 2020

SHARE

NU op KINK

Travis

Why Does It Always Rain On Me

Gedraaid op KINKOpen

Stuur ons een berichtje